Skip to main content

Dermalogica~~~~best

Tengok balik azam 2010.ade ke aku buat azam?ade rase nye.sebab dah nak dekat hujung tahun dah tapi banyak je la tak tick lagiii..
Antaranya:
1.buat facial 2 bulan sekali
2.jumpe dentist.6 bulan sekali.
3.bersenam.selang sehari.
4.rawatan rambut.2 bulan sekali.
etc.

Kenapa semuanye berbaur duit? -_-

Jadi saya telah pun men’tick’ kan resolution yang pertama iaitu facial.sebelum tu dah buat sedikit research secara rambang.and I picked Dermalogica beauty saloon.ade satu sebab BESAR saya plih.nanti diakhir rancangan akan dinyata kan.
Dah daftar diri di kaunter dan diberi penerangan serba sedikit,saya pun tukar baju yang setakat dada tu.aewww sexxxyyy u!dan baring sambil denga muzik burung burung berkicauan.tak nyaman pun.hehe. assistant  tu pun suruh relax kan diri sambil tanye2 pasal kulit muke saya.soalan die ‘pernah buat plastic surgery tak’ .maka saya pun cakap penah eh bukan tak penah.skema betul jawapan begitu.sembang2 lagi die pun mule la precleanses dengan produk Dermalogica.
Dah bersih make up mak yang tak brape tebal pun datang la consultant die yang kuat bercakap.die pasang lampu yang giler punye terang kat muke saya and cakap “you punye muke banyak kotor.sudah brape lame tak cuci?” -__- seriously saya tak penah facial kat saloon. Die pun terus kan deep cleanse and sapu ape tah.wap kan muke untuk bukak pori2.
Extraction. I hate this part.walaupon pori dah terbuka sebab wap serius sakit die picit2 keluarkan noda-noda.tapi sebelum tu die dah letak bende sejuk tatau ape name nye kat muke.sakitttttt  tau.kene tahan tambah kalau muke banyak bintik hitam and putih.jerawat pun abis die terjah.
Next..lagi best die sapu kan bende sejuk lagi sambil rolling kat muke.oooowh lagi best sebab in between die letak ape2 kat muke die akan urut tengah belakang sampai ke kepala.sedap.orang yang tak suke urut pun akan rase suke.sebab die tak kuat or pelan sangat.tapi best.dah brape kali aku cakap best.so kene pegi la sendiri try.
Seterusnye urut muke dengan minyak.then letak masker,urut badan sementara masker kering.sampai kepala.lepas tu cuci dan letak toner and moisturizer.last sekali die lap kan badan dengan towel suam.
Tengok cermin,muke merah-merah.sob sob pakai dark shade and keluar kedai.mcm gaya artis barat.bahaha.ingat ade orang kesah?? Ok pada yang tak penah buat facial termasuk extraction pegi la buat sekali.korang akan Nampak perubahan nye.tapi bile dah buat sekali mesti nak buat lagi =)
Pilih salon yang dipercayai produk nye dan pade yang nak kawen buat la seawall 6 bulan sebelum tarikh hari besar sebab takut tak serasi and jadi lain plak nanti.so mesti cube facial!!!!
Sebab saya pilih Dermalogica:
1.       Produk yang dah lama digunakan.dan base pade review dan living proof mmg boleh dipercayai.
2.       Diskaun 50% on facial treatment. HEHEEEEEE.so daripada harga RM158…kire sendiri.kikikik
3.       Sebab kene racun dengan Zura.

Facial treatment anda bagaimana?





Comments

  1. Dermalogica adalah produk terbaik muka yang pernah saya digunakan. Saya hanya ingin berkongsi dengan anda bahawa saya mendapat Dermalogica produk wajah dari LahBeauty.com. Mereka menawarkan harga yang terbaik di bandar.

    ReplyDelete

Post a Comment

just say it allies!!!

Popular posts from this blog

review kasut christy ng

im a bit disappointed yesterday. as much as i wanted to go to the Christy Ng's shop, i failed to amuse myself.  this i my personal view. i am sorry if it hurt. located at Uptown Damansara, u can find the shop at the 2nd level of the building.to my surprise, as i think it will be located at the ground floor for easy visiting.nevermind. step in, i was welcomed by a shouting from one of the staff to another staff , "there's customer outside!".she pressed the lock to unlocked the door.next i was directed to a small room of shoes.i guess my bedroom is larger ;p  i prompted myself to take the shoes and try..omg the sales person warned me not to try the one which doesnt suit my feet.i wasss likeeee whattttt?never in my life i got such warned even i was in charles & keith. can u nice2 telling me ha? looking at the material itself,compared to the hike price, i reaaaallly dun give a damn.or in a nice2 word, memang tak sesuai la material verses harga .for the same

review butik pengantin - ipoh

Ipoh can be classified as a small town thus the option for brides could be a little narrow (in terms of material/design) but somehow its still helped. when i first did my survey on boutique, i was putting quite alot of hopes. i want something  similar  to the magazine.hehe. i had wrote a quick review remember? cakap melayu la plak.hehehe and finally i choose Butik Inai Pengantin located in Taman Soon Choon.nak pegi survey butik tak susah.but from my experience, it is more than enough if you compared 3-4 boutiques only.tak payah pening2.sebab itu pun dah ckup banyak dan makan byk masa tambah2 kalau u alls keje kat tempat lain. the time frame?dalam 5-6 bulan sebelum majlis.itu pun kalau bukan tarikh favorite.kalau tarikh fav mungkin lagi awal. saya pilih butik inai sebab: 1) dekat dengan rumah 2) ada pelamin bunga besar seperti yang diharapkan 3) kebanyakkan kedai yang saya survey adalah lebih kurang je harga die 4) assistant die  agak bagus jugak baran

Babysitter - Damansara Damai

maafkan saya tetapi ini pendapat peribadi saya yang terluka. Rindu nak menulis entry yang sarat. sebab selalu nye entry ntah hapehape.selalu cube taip di notepad tetapi gagal diabadikan sebab tk sempat habis satu perenggan dah ade kerje kene attend. sebenarnya hati saya masih lagi berbaur kecewa dengan sikap babysitter. selalu memujuk diri Allah kan maha adil.maha mengetahui.mungkin ade hikmahnye.ade tempat yang lebih baik. tetapi hati selalu teruji sebab benda-benda remeh.lalu terus mengaitkan dengan hal babysitter. begini cerita nya.. lepas kelahiran baby D, saya dan suami masih lagi kabur pasal kepentingan babysitter/taska.kami sangka dengan bertanya SEORANG DUA masalah kami selesai..TARAAA saya rasa telah bertanya hampir separuh daya saya hilang. kami mencari sehinggakan Baby D terpakse ditransportkan semula ke Ipoh.sampai la kami jumpa babysitter yang sekarang ni,mari kenali dengan nama M.saya telah meletakkan iklan di majalah.com dan beberapa orang telah