Skip to main content

lunch

kalau aku cite kat Fahmi n mak aku konfirm aku kene ceramah.tapi sesungguhnya aku memang bermasalah dari segi makan.terutamanye lunch.aku lapa giler tapi bile aku makan tak abis.sungguh membazir.

kalau aku kaji2 balik:
1) aku breakfest sekitar 7.30 pagi.minum susu + roti bakar
2) antara breakkie and lunch - coklat / milo / roti / buah

so seharusnye aku lapa by the time pukul 12.30++

memang lapa.tapi bile aku pegi makan tak abis.bukan sikit... banyak ok.
membazir giler aku rase -____-
bile pukul 4 mule le mcm org somaliland.lapau benau.


so ini strategi baru aku
1) breakfast cm biase
2) makan heavy dalam pkul 8.30/9.00
3) makan sandwich utk lunch

TETAPI

makan pagi adalah terhad - nasik lemak,bihun goreng.mee goreng.kuih muih.dan juga pedas2 which is nnti aku sakit perut.

waktu tengah hari sandiwch sama harga dengan makan nasik T_T

jadi bagaimanakah?

Comments

Popular posts from this blog

review kasut christy ng

im a bit disappointed yesterday. as much as i wanted to go to the Christy Ng's shop, i failed to amuse myself.  this i my personal view. i am sorry if it hurt. located at Uptown Damansara, u can find the shop at the 2nd level of the building.to my surprise, as i think it will be located at the ground floor for easy visiting.nevermind. step in, i was welcomed by a shouting from one of the staff to another staff , "there's customer outside!".she pressed the lock to unlocked the door.next i was directed to a small room of shoes.i guess my bedroom is larger ;p  i prompted myself to take the shoes and try..omg the sales person warned me not to try the one which doesnt suit my feet.i wasss likeeee whattttt?never in my life i got such warned even i was in charles & keith. can u nice2 telling me ha? looking at the material itself,compared to the hike price, i reaaaallly dun give a damn.or in a nice2 word, memang tak sesuai la material verses harga .for the...

When Swiss Meringue Buttercream hurt you

First, I am not a baker. Like those home bakers. But still, I have been baking for quite sometimes. Trying many recipes.  I bake Chocolate Cake yesterday. And lately, my mind is on Swiss Meringue Buttercream. Like I have to give it a try, no matter what. Hence the "d-day" arrived. And I'm not enjoying it at all. My buttercream is grainy!!!! The granulated sugar just refused to dilute in the white eggs! They just being too stubborn, don't they? I almost melting just by keep on stirring and hoping my sugar will be dissolved. But they won't. The temperate should reach 160F/71c. But still, my sugar is still can be seen and touch. Deep in my heart I know, I failed. I sit down. Calm myself and start searching how to fix it. With sweat all over me. Crying inside. I found this kinda fix : Trying to reheat the whole batch or partially. By adding some fluid will help the sugar dissolved. But through this process, I think the problem is sugar itself. It has to really melt in...

wedding : dress & pelamin

Assalamualaikum hari-hari sembang nak update blog pasal wedding tapi tak update jugak sebab tatau nak start dari mane.ok la kite start dr bende yang paling PENTING iaitu baju pengantin.hehe. secara seriusnye saya tak penah beli majalah pengantin atau ape2 yang berkaitan dengan kawen la in short. nak beli tapi mcm malas and membazir kalau baju semua tak suke and tak de satu pun yang saya nak copy.boleh?so hari2 saya google blog sampai muntah hijau and decide design mane yang saya favour d most.memang banyak.tapi jangan risau all bride to be sebab in the end you all akan jadi penat and quickly make up ur mind bile dah ade kat butik pengantin. warna ini haruslah ditentukan sebelum survey butik. tak payah la nak keriau dekat butik nak plih kaler ape. for me..masa decide kaler tu memang la off white utk nikah,tapi sebab mase plih kain tu..sanding nak pakai bronze alaskan gold,jadi kene lupekan off white and plih kelabu putih. maka hasilnye 1- nikah - kelabu + putih -----> ...