Skip to main content

pray for me

masuk pukul 11 malam ni dah 5 kali kot cek email.nampak tahap tatau nak buat ape sebab cuti 3 hari? rasa mcm diri sangat2 la tak berfungsi.lemah je.asik rasa ngantok and pikir nak makan ape berbuke.kalau pikir berbuke je mesti nak makanan yang pedas dan goreng.tak baik tau untuk kesihatan saya.so hari ni just makan sup yang minyak nye minyak jagung.rasa tak bermaya nak makan je.sebab tak pedas.tapi habis kan jugak sebab laparrrrr.

so..alhamdulillah dah masuk hari yang ke 20.cepat pulak rasa nye.shopping pun belom.ape macam.ape dah jadi dengan saya ni.takkan sebab berazam nak simpan duit terus jadi haji bakhil tanak belanja famili untuk hari raya.tak baik la begitu.kene la membazir untuk orang yang tersayang sebagai tanda kasih sayang.ececece..

esok isnin.tuhan tolong la aku dapat balik recover dokumen tu.ini sgtttt pentinggggg.harap2 tuhan dengar rintihan hati saya.sangat stress la hilang folder sebab cpu kene format.macam mane sekarang ni.kalau hilang kene buat semua balik.SEMUA.SEMUA.SEMUAAAAAA...tidakkkkkkk!!!!

moga2 orang yang bijak bergeliga dapat cari balik folder yang mssing tu.really.rasa nak nangis kalau betol tak boleh recover.

Comments

Popular posts from this blog

review kasut christy ng

im a bit disappointed yesterday. as much as i wanted to go to the Christy Ng's shop, i failed to amuse myself.  this i my personal view. i am sorry if it hurt. located at Uptown Damansara, u can find the shop at the 2nd level of the building.to my surprise, as i think it will be located at the ground floor for easy visiting.nevermind. step in, i was welcomed by a shouting from one of the staff to another staff , "there's customer outside!".she pressed the lock to unlocked the door.next i was directed to a small room of shoes.i guess my bedroom is larger ;p  i prompted myself to take the shoes and try..omg the sales person warned me not to try the one which doesnt suit my feet.i wasss likeeee whattttt?never in my life i got such warned even i was in charles & keith. can u nice2 telling me ha? looking at the material itself,compared to the hike price, i reaaaallly dun give a damn.or in a nice2 word, memang tak sesuai la material verses harga .for the...

wedding : dress & pelamin

Assalamualaikum hari-hari sembang nak update blog pasal wedding tapi tak update jugak sebab tatau nak start dari mane.ok la kite start dr bende yang paling PENTING iaitu baju pengantin.hehe. secara seriusnye saya tak penah beli majalah pengantin atau ape2 yang berkaitan dengan kawen la in short. nak beli tapi mcm malas and membazir kalau baju semua tak suke and tak de satu pun yang saya nak copy.boleh?so hari2 saya google blog sampai muntah hijau and decide design mane yang saya favour d most.memang banyak.tapi jangan risau all bride to be sebab in the end you all akan jadi penat and quickly make up ur mind bile dah ade kat butik pengantin. warna ini haruslah ditentukan sebelum survey butik. tak payah la nak keriau dekat butik nak plih kaler ape. for me..masa decide kaler tu memang la off white utk nikah,tapi sebab mase plih kain tu..sanding nak pakai bronze alaskan gold,jadi kene lupekan off white and plih kelabu putih. maka hasilnye 1- nikah - kelabu + putih -----> ...

When Swiss Meringue Buttercream hurt you

First, I am not a baker. Like those home bakers. But still, I have been baking for quite sometimes. Trying many recipes.  I bake Chocolate Cake yesterday. And lately, my mind is on Swiss Meringue Buttercream. Like I have to give it a try, no matter what. Hence the "d-day" arrived. And I'm not enjoying it at all. My buttercream is grainy!!!! The granulated sugar just refused to dilute in the white eggs! They just being too stubborn, don't they? I almost melting just by keep on stirring and hoping my sugar will be dissolved. But they won't. The temperate should reach 160F/71c. But still, my sugar is still can be seen and touch. Deep in my heart I know, I failed. I sit down. Calm myself and start searching how to fix it. With sweat all over me. Crying inside. I found this kinda fix : Trying to reheat the whole batch or partially. By adding some fluid will help the sugar dissolved. But through this process, I think the problem is sugar itself. It has to really melt in...