Skip to main content

no title please

hai guysss!!!

nak tengok ofice baru aku?cantek ok.boleh jatoh cinta,haha,promote plak kan.boleh la kalau nak dibandingkan dengan ofice lama aku tuh.aih.nak tgk gmbar?ecece promote lagik ;p

hari dah 5 hari aku keje.malas nak blaja sebab aku mmg pemalas.kuang2.

next.

sebenarnye aku plan nak ke PJ esok.Nisah kawan baik aku bertunang dgn jejaka idaman nye.tpi ntah.tiba2 mcm jadi kat umah aku (rumah famili).bukan dalam rumah la.kat kereta.dua2 kete problem.tatau la nape.yang baru berape bulan pon rosak apetah lagi yang lame.mungkin ade hikmahnye kan.

so..aku pon mcm tak sedap hati la nak pegi PJ kan.sebab kereta perlu dibaiki jua.perlu jua mmbeli barang2 rumah yang baru (dah lama nak tukar kabinet ; )) and famili aku nak pindah ke rumah baru..so lagi la byk bende2 baru aku nak ganti (konon2).

berbalik pada rase tak sedap hati aku tuh, betul ye kalau tak sedap hati ade sesuatu yg buruk nak jadi?

nauzubillah.

Comments

Popular posts from this blog

review kasut christy ng

im a bit disappointed yesterday. as much as i wanted to go to the Christy Ng's shop, i failed to amuse myself.  this i my personal view. i am sorry if it hurt. located at Uptown Damansara, u can find the shop at the 2nd level of the building.to my surprise, as i think it will be located at the ground floor for easy visiting.nevermind. step in, i was welcomed by a shouting from one of the staff to another staff , "there's customer outside!".she pressed the lock to unlocked the door.next i was directed to a small room of shoes.i guess my bedroom is larger ;p  i prompted myself to take the shoes and try..omg the sales person warned me not to try the one which doesnt suit my feet.i wasss likeeee whattttt?never in my life i got such warned even i was in charles & keith. can u nice2 telling me ha? looking at the material itself,compared to the hike price, i reaaaallly dun give a damn.or in a nice2 word, memang tak sesuai la material verses harga .for the...

wedding : dress & pelamin

Assalamualaikum hari-hari sembang nak update blog pasal wedding tapi tak update jugak sebab tatau nak start dari mane.ok la kite start dr bende yang paling PENTING iaitu baju pengantin.hehe. secara seriusnye saya tak penah beli majalah pengantin atau ape2 yang berkaitan dengan kawen la in short. nak beli tapi mcm malas and membazir kalau baju semua tak suke and tak de satu pun yang saya nak copy.boleh?so hari2 saya google blog sampai muntah hijau and decide design mane yang saya favour d most.memang banyak.tapi jangan risau all bride to be sebab in the end you all akan jadi penat and quickly make up ur mind bile dah ade kat butik pengantin. warna ini haruslah ditentukan sebelum survey butik. tak payah la nak keriau dekat butik nak plih kaler ape. for me..masa decide kaler tu memang la off white utk nikah,tapi sebab mase plih kain tu..sanding nak pakai bronze alaskan gold,jadi kene lupekan off white and plih kelabu putih. maka hasilnye 1- nikah - kelabu + putih -----> ...

When Swiss Meringue Buttercream hurt you

First, I am not a baker. Like those home bakers. But still, I have been baking for quite sometimes. Trying many recipes.  I bake Chocolate Cake yesterday. And lately, my mind is on Swiss Meringue Buttercream. Like I have to give it a try, no matter what. Hence the "d-day" arrived. And I'm not enjoying it at all. My buttercream is grainy!!!! The granulated sugar just refused to dilute in the white eggs! They just being too stubborn, don't they? I almost melting just by keep on stirring and hoping my sugar will be dissolved. But they won't. The temperate should reach 160F/71c. But still, my sugar is still can be seen and touch. Deep in my heart I know, I failed. I sit down. Calm myself and start searching how to fix it. With sweat all over me. Crying inside. I found this kinda fix : Trying to reheat the whole batch or partially. By adding some fluid will help the sugar dissolved. But through this process, I think the problem is sugar itself. It has to really melt in...